...LoSt...

Meeting pagi tadi amat memberi tekanan. Fikiran jadi buntu, hati jadi kosong.

"God will not give us anything without any reason. Anything we do, just think about that...the worth of it. At the end of the day, we can realize that whatever we do is worth. When i lost of trust, i go to pray..pray and pray.. because who can give us the confidence except GOD?? Trust yourself, you can do it, God will not leave u alone.."

kata-kata Shirley,seorang sahabat berbangsa cina masih terngiang2 di gegendang telinga. BETUL! Allah tidak akan memberikan sesuatu tanpa sebab, sebagaimana yang Allah firmankan bahawa Dia tidak menciptakan sesuatu itu dengan sia-sia. Allah juga tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya.

Saat demi saat, minit demi minit, Jam berganti hari, hari berganti bulan, bulan berganti tahun..masa akan terus berlalu, akan tetapi hasilnya yang itu-itu juga. Pergi balik pergi balik tak ke mana.. LOST...LOST...AND LOST. NOTHING TO DO..

Pasti ada sesuatu yang baik, pasti ada alasan kenapa ia harus terjadi, kenapa ia harus dilalui. Jalan yang sukar dilalui perlu diredahi walau apa cara sekalipun.
Allah...You know averything, You know the best, please give me the way.. I'M LOST.

"Dan orang2 yang berjihad di jalan Kami, benar-benar akan Kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang berbuat baik." (Al-Ankabut: 69)

0 Response to "...LoSt..."

Post a Comment