Bacalah Ma'thurat setiap pagi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

"Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali."

Celiknya mata, mulailah dengan ucapan syukur, Alhmadulillah. TanpaNya, mungkin kita tidak berpeluang lagi melihat dunia.

"Ya ALLAH, engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan selain Engkau. Engkau yang menciptakan dan aku hambaMu. Dan aku berada dalam perjanjian denganMu, ikrar kepadaMu, yang akan ku laksanakan dengan segala kemampuanku. Dan aku berlindung kepadaMu, dari kejahatan apa-apa yang telah aku lakukan. Aku mengakui dengan sebenar-benarnya nikmatMu kepadaku, maka ampunilah aku, kerana tidak ada yang boleh mengampuni dosa-dosa selain Engkau."

Hari yang baru, jiwa yang baru..insyaAllah..
Bersihkan badan, sucikan hati..
Mulai dengan tahajjud..solat sunat subuh.. diikuti dengan solat subuh..

"....dan bertasbihlah sambil memuji TuhanMu sebelum terbit matahari dan sebelum terbenamnya. dan bertasbihlah kamu kepadaNya di malam hari dan setiap selesai mengerjakan solat"

Allah Maha Bijaksana, tidak dibiarkan hambaNya teperangkap dalam jerat syaitan. Maka, diperintahkan kita agar bertasbih kepadaNya pagi dan petang bagi mengingatiNya dan terpelihara dari godaan syaitan.

ASSyahid Imam Hassan Al-Banna telah membina jalan yang baik untuk mengikut sunnah Rasulullah saw. Beliau telah menyusun Al-Ma'thurat dengan mengharapkan bimbingan daripada Allah swt. Alangkah baiknya kita sebagai seorang muslim mengamalkan doa di dalam ma'thurat setiap pagi, petang, dan malam.

0 Response to "Bacalah Ma'thurat setiap pagi"

Post a Comment