Allah beri task yang baru..



Dapur telah cantik dikemas, baju telah habis dicuci, langsir telah siap dijahit.. Masak? Not yet..awal lagi ni.. Sekarang tiba masanya untuk saya melepaskan rasa rindu mendalam pada blog saya yang comel ni..hihi..

Hari ini, saya akan memulakan task yang baru. Task yang Allah beri pada saya. Saya rasa takut. Saya rasa risau. Saya rasa sedih. Semua saya rasa.. Sebab saya tak tau boleh ke saya buat yang terbaik. Tapi Allah telah berjanji bahawa..

"Allah tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat pahala dari kebajikan yang dikerjakannya dan dia mendapat siksa dari kejahatan yang dilakukannya..." (Surah AlBaqarah : ayat 286)

Kurang sedikit kerisauan saya. Tapi Allah minta supaya..

"Dan mohonlah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan solat. Dan solat itu sungguh berat kecuali bagi orang2 yang khusyuk." (Surah AlBaqarah:ayat 45)

"Barangsiapa mengikuti petunjukKu, tidak ada rasa takut pada mereka dan mereka tidak bersedih hati." (Surah AlBaqarah : ayat 38)

Saya berbangga kerana Allah memilih saya..

Saya gembira kerana Allah beri saya seorang suami yang sangat memahami saya..

Saya dapat task ini kerana Allah sayangkan saya. Allah ingin mengajar saya sesuatu yang baru, sesuatu yang tak pernah saya bayangkan akan lakukan ini, sesuatu yang mencabar bagi saya walaupun bagi orang lain ia nampak biasa2 je.. Task ini insyaAllah akan lebih menguatkan hati saya, mentarbiyah diri saya untuk membentuk BaitulMuttaqin yang saya idam2kan, Amiin.

Dan saya pasti akan merindukan blog ini kerana saya akan berpisah dengannya. Saya juga sangat2 pasti akan merindukan suami saya.

Ya Allahku, i'm happy with this task! =) Selamat tinggal duniaku..



"Ya Allah, jangan biarkan kami lalai, kami takut nerakaMu"

3 Response to "Allah beri task yang baru.."

  1. annie says:
    Sat Jul 31, 05:39:00 PM

    Salam liza, kenapa selalu buat cerita tergantung? kite nak tau jugak ape 'task' tu?

    kite selalu singgah blog liza, nk tau update pasal liza.kalau rindu kite, bukala blog kite. sori dah lama tak contact liza.

    miss u! semoga bahagia selalu =)

  2. NaZZa says:
    Tue Aug 10, 10:31:00 AM

    apa blog ani? kite slalu je xleh bukak.. =(

  3. annie says:
    Tue Aug 10, 11:24:00 AM

    ni address blog kite:sn-ani.blogspot.com
    rajin2 la jenguk dan tinggal komen =)

Post a Comment